سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لیزر واژینال چیست و نکات مهمی در خصوص آن

لیزر واژینال یک فناوری پیشرفته در زمینه سلامت و بهبود سلامت زنان است که در سال های اخیر به عنوان راه حلی موثر برای مشکلات مختلف ناحیه واژن معرفی شده است.

این فناوری جدید که از فناوری لیزر استفاده می کند به درمان مشکلاتی مانند ترمیم واژن، بهبود واژن، کاهش خشکی و درمان واژینیت می پردازد. در زیر به بررسی کاربردهای مختلف لیزر واژینال می پردازیم و نحوه عملکرد و تاثیر آن در بهبود سلامت بانوان را بررسی می کنیم.

1. ترمیم واژن و بهبود واژن

لیزر واژینال یک راه حل غیر جراحی برای ترمیم و بهبود لابیا ها است. این تکنیک با تولید و تحریک فیبروبلاست ها و کلاژن، ساختار و قابلیت ارتجاعی بافت های واژن را بهبود می بخشد. این برنامه مخصوصا برای خانم هایی که زایمان طبیعی یا تغییرات هورمونی را بعد از میانسالی تجربه می کنند مناسب است.

2. کاهش خشکی و جوانسازی واژن

لیزر واژینال به عنوان راه حلی برای کاهش خشکی و ترمیم غیر جراحی واژن معرفی شد. با افزایش ترشحات طبیعی و بهبود رطوبت منطقه، رفع خشکی و افزایش راحتی در رابطه جنسی و زندگی روزمره زن امکان پذیر می شود.

 

3. درمان واژینیت و ترشحات نامنظم

لیزر واژینال به عنوان یک روش درمانی به کاهش واژینیت و ترشحات نامنظم کمک می کند. با بهبود ساختار بافت های واژن و بهبود ترشحات طبیعی می توان تعادل pH ناحیه واژن را بازیابی کرد و از بروز عفونت جلوگیری کرد.

4. تقویت عضلات و لاغری واژن

لیزر واژینال نیز به عنوان راه حلی برای تقویت عضلات واژن و کاهش سایز آنها ارائه شد. با تحریک و تقویت عضلات محیطی واژن، علاوه بر بهبود تولید مثل و جنسی، می توان از مشکلات ناشی از ضعف عضلانی پیشگیری کرد.

 

5. تغییرات تنظیمی و تغییر در شکل واژن

لیزر واژینال به عنوان یک فناوری جدید، پتانسیل ایجاد تغییرات ساختاری و مورفولوژیکی در ناحیه واژن را دارد. این شامل افزایش نرمی، جوانی، تقویت اندام تناسلی و بهبود رابطه جنسی است.

خطرات و مزایای لیزر واژینال چیست؟

در حال حاضر، در استرالیا و ایالات متحده، لیزرهای دی اکسید کربن برای استفاده در درمان علائم یائسگی به دلیل فقدان شواهد تحقیقاتی با کیفیت بالا برای حمایت از فواید و ایمنی آنها تأیید نشده اند. در ایالات متحده، سازمان غذا و دارو (FDA) نسبت به استفاده از لیزر درمانی برای "جوانسازی واژن" هشدار داده است. علاوه بر لیزرهای دی اکسید کربن، انواع دیگر لیزرها و دستگاه های فرکانس رادیویی به روشی مشابه بدون شواهد خوب استفاده می شود.

برخی از مطالعات نشان داده اند که لیزرهای واژن به ضخیم شدن لایه شکننده واژن، افزایش روانکاری و بهبود خشکی واژن، درد و علائم ادراری کمک می کند. با این حال، عوارض بالقوه ای مانند زخم، عفونت، درد و تغییر حس جنسی وجود دارد. این یک درمان نسبتا جدید است و هنوز مطالعات خوبی در مورد پیگیری طولانی مدت انجام نشده است. علاوه بر این، نگرانی‌هایی وجود دارد که در صورت وجود گزینه ارزان‌تر و مطمئن‌تر، به زنان یک درمان گران قیمت فروخته شود.

جوانسازی واژن با لیزر شامل چه مواردی است؟

جوانسازی واژن با لیزر معمولاً شامل دو جلسه درمانی به فاصله 4 تا 6 هفته است، اگرچه برخی از افراد به جلسات بیشتری نیاز دارند.

پزشک به آرامی یک اپلیکاتور کوچک را وارد واژن شما می کند. سپس آلت تناسلی به آرامی به عقب کشیده می شود و پرتو لیزر سوراخ های کوچکی را در پوشش واژن ایجاد می کند. پیرسینگ باعث تحریک جریان خون جدید و رشد بافت در واژن می شود.

در طول عمل دردی احساس نخواهید کرد و کل عمل معمولاً حدود 10 دقیقه طول می کشد. برای آماده شدن برای درمان لازم نیست کاری انجام دهید.

مراقبت های بعد از جوانسازی واژن با لیزر

 

برخی از زنان ناراحتی و تورم خفیف را به عنوان یک عارضه جانبی پس از درمان گزارش می دهند، اما این علائم معمولاً پس از چند روز از بین می روند.

پزشک یا پرستار به شما توصیه می کند که از رابطه جنسی خودداری کنید یا از تامپون به مدت 4 تا 5 روز پس از عمل استفاده کنید تا دیواره واژن ته نشین شود.

شما باید متوجه بهبود فوری و همچنین بهبود مداوم در چند ماه آینده شوید. نتایج حدود 18 ماه تا 2 سال باقی می‌مانند و بیشتر زنان هر 12 تا 18 ماه یک‌بار درمان‌های "نگهداری" خواهند داشت.

نتیجه

استفاده از لیزر واژینال به عنوان یک روش غیر جراحی و موثر برای بهبود سلامت زنان و رفع مشکلات ناحیه واژن از جمله خشکی