سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا جراحی زیبایی بینی خروپف را متوقف می کند؟

جراحی بینی برای رفع خروپف

اثبات اینکه فرد هنگام خواب خروپف می کند بسیار دشوار است ، به همین دلیل مردم همیشه با آن شوخی می کنند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به دلیل بلند بودن خروپف شبانه سرزنش می شوید ، این مقاله را بخوانید تا بفهمید آیا خروپف شما با جراحی زیبایی بینی قابل درمان است.

 

خروپف صدای ناخوشایندی است که در اثر سایش جریان هوا به بافت های نرم گلو و لرزش این بافت ها هنگام تنفس ایجاد می شود. تقریباً همه خرخر می کنند ، اما برای بعضی از افراد این مسئله به یک مشکل مزمن تبدیل می شود. بعضی اوقات خروپف می تواند نشانه یک بیماری جدی باشد و نباید به راحتی آن را گرفت. علاوه بر این ، خروپف می تواند همسرتان را ناراحت کند!

کدام موارد خروپف را می توان با جراحی زیبایی بینی درمان کرد؟

خروپف حداقل در 40? از مردان و 20? از زنان وجود دارد و معمولاً باعث مشکلات خواب می شود. با این حال ، فقط در 4 ? از مردان و 2 ? از زنان ، خروپف بسیار شدید است به طوری که می تواند زندگی را تهدید کند. خروپف می تواند به دلایل مختلفی از جمله آناتومی دهان و سینوس ها ، آلرژی ، اضافه وزن یا چاقی و برخی دلایل دیگر رخ دهد. در اینجا برخی از دلایل جدی خروپف وجود دارد که با جراحی زیبایی بینی قابل درمان است.

انحراف تیغه بینی

یکی از دلایل احتمالی خروپف می تواند انحراف تیغه بینی باشد. داخل بینی یک بافت غضروفی قرار دارد که سوراخ های بینی چپ و راست را از هم جدا می کند. به این دیواره غضروفی تیغه بینی گفته می شود. در برخی افراد ، این بافت به طرف دیگر هدایت می شود و باعث انسداد جزئی یا کامل مجاری تنفسی در بینی می شود. انحراف بینی می تواند ناشی از ضربه و آسیب باشد. علاوه بر این ، وراثت ممکن است نقش داشته باشد.

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشد: آیا بعد از جراحی زیبایی بینی صورت زیبایی پیدا می کنم؟

انحراف تیغه بینی خطر خشکی دهان ، آپنه خواب و خروپف را افزایش می دهد. موارد زیر را می توان به عنوان علائم سپتوم انحراف بینی در نظر گرفت:

 

گرفتگی یک یا هر دو سوراخ بینی

عفونت های مکرر سینوسی

خرناس

آپنه خواب

با این وجود ممکن است تیغه انحرافی به تنهایی باعث خروپف نشود و برخی از افراد با وجود این شرایط می توانند به راحتی نفس بکشند. اما وجود انحراف تیغه بینی ، همراه با مشکلاتی مانند بزرگ شدن لوزه ها و گرفتگی بینی ، التهاب دیواره داخلی بینی به دلیل آلرژی و اضافه وزن یا چاقی ، که باعث تنگی مجاری تنفسی می شود ، ممکن است انسداد جزئی یا کامل مجاری تنفسی ایجاد کند.

پولیپ بینی

پولیپ بینی توده ای نرم ، بدون درد و بدون سرطان است که مجاری بینی یا سینوس ها را می پوشاند. پولیپ ها مانند قطرات قطره قطره یا انگور آویزان می شوند. ممکن است به دلیل التهاب مزمن ناشی از آسم ، عفونت های مکرر ، آلرژی یا برخی اختلالات ایمنی باشد.

 

پولیپ ها زائده های نرم و نامحسوس هستند ، بنابراین اگر کوچک باشند ، معمولاً هیچ علامتی ندارید یا حتی متوجه آنها نمی شوید. اما پولیپ های بزرگتر یا متعدد می توانند مجاری بینی شما را مسدود کنند و باعث مشکلات تنفسی ، از دست دادن حس بویایی و عفونت های مکرر شوند.

چه موقع برای جلوگیری از خروپف باید جراحی زیبایی بینی انجام دهم؟

با خروپف خفیف و کوتاه مدت درمان کنید ، فقط با انجام موارد زیر سبک زندگی خود را تغییر دهید:

 

کاهش وزن.

از نوشیدن الکل و نوشیدنی های الکلی خودداری کنید.

خواب کافی.

به پشت نخوابید.

در بعضی موارد ، پزشک ممکن است یک دستگاه درمان خروپف برای شما تجویز کند که کاملاً روی دهان شما قرار بگیرد و موقعیت فک ، زبان و کام شما را تنظیم کند تا جریان هوا فراهم شود. با این حال ، بهترین روش درمان خروپف و خروپف شدید ناشی از انسداد دائمی راه های هوایی ، جراحی است.

برای جلوگیری از خروپف در جراحی زیبایی بینی چه اتفاقی می افتد؟

بسته به علت اختلال ، انواع مختلفی از جراحی زیبایی بینی برای درمان خروپف وجود دارد:

 

سپتوپلاستی

سپتوپلاستی نوعی جراحی زیبایی بینی است که برای اصلاح انحراف تیغه بینی انجام می شود. در واقع ، در طی این جراحی ، تیغه میانی بینی صاف شده و سوراخ های بینی چپ و راست تراز شده و قرینه می شوند.

 

در طی سپتوپلاستی ، از یک تلسکوپ آندوسکوپی برای مشاهده ساختارهای داخلی استفاده می شود تا انحرافاتی که باعث خروپف می شوند به درستی دیده و تخمین زده شود. جراح ابتدا غشای مخاطی بالای تیغه را برداشته و سپس غضروف و استخوان را تغییر داده تا انسداد بینی برداشته شود. در این رابطه ، ممکن است قسمت هایی از استخوان یا غضروف تراشیده یا بریده شود.

 

در بعضی موارد ، ممکن است از پیوند غضروف برای تقویت یا بازسازی تیغه بینی استفاده شود. بخیه ها و چسب های بافتی برای آب بندی زخم استفاده می شود. این عمل یک یا دو ساعت طول می کشد و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. بیمار پس از به هوش آمدن مرخص می شود و به خانه می رود.

 

سپتوپلاستی در صورت انجام جراح مجرب عوارض جانبی محدودی دارد. با این حال ، مانند سایر جراحی ها ، ممکن است برخی از عوارض کوتاه مدت و طولانی مدت را تجربه کنید. در چند هفته اول پس از جراحی ، ممکن است برخی از درد ، التهاب ، عفونت یا ناراحتی های جسمی مانند احساس چیزی در گلو یا بالای دهان و گلودرد را تجربه کنید که معمولاً به خودی خود و به تدریج برطرف می شود.

 

با این حال ، برخی از عوارض جانبی ممکن است کمی پایدارتر بوده و مدت زمان بیشتری بهبود یابد. این عوارض مداوم بیشتر ممکن است شامل خشکی بینی ، دهان و گلو باشد. اگر خروپف ادامه داشت و در تنفس مشکلی داشتید و یا بعد از جراحی و همچنین در صورت تب شدید و درد متوجه تغییر صدا شدید ، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید اینها نشانه هایی از عفونت احتمالی است.

جراحی پولیپ بینی

اگر پولیپ با داروی تجویز شده کوچک نشود ، جراحی آندوسکوپی یکی از گزینه های درمان پولیپ بینی می شود. در این روش جراح ابتدا قسمت داخلی بینی را بررسی می کند. بعد از انجام سی تی اسکن ، جراح می تواند اندازه پولیپ بینی را ببیند. همچنین ، در طی این ، جراح می تواند درجه ناهنجاری های ساختاری مانند انحراف تیغه بینی یا سایر بیماری ها مانند سینوزیت مزمن را تشخیص دهد. گاهی اوقات همین شرایط است که باعث پولیپ می شود.

 

در جراحی آندوسکوپی ، جراح یک لوله کوچک را با یک ذره بین و یک دوربین کوچک (آندوسکوپ) را به سوراخ های بینی و حفره های سینوس وارد می کند. برای برداشتن پولیپ ، جراح از ابزار دیگری برای اصلاح پولیپ استفاده می کند. جراحی پولیپ بینی جراحی غیرتهاجمی و سرپایی است که زمان زیادی نمی برد. اگر جراح شما تجربه کافی داشته باشد ، این جراحی 30 دقیقه بیشتر طول نمی کشد.

منبع: 

https://iranhealthagency.com/does-rhinoplasty-stop-snoring/