سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یه معرفی کلی درباره لیپوماتیک

لیپوماتیک

 

دوستای عزیزم سلام ببخشید اگر مدتی نبودم و نشد که مطلب جدید منتشر کنم. امروز میخوام در خصوص یکی از عمل های جراحی زیبایی که مربوط به صورت نمیشه اما بسیار ترند و معروف هستش اطلاعاتی رو باهاتون شیر کنم که که احتمالا برای کسانی که به اندامشون هم مثل صورتشون اهمیت میدن و حال ورزش کردن هم ندارن :)) خیلی بدرد بخوره. 

 

روشهای لیپوماتیک در ایران؟

امروزه مجسمه سازی بدن در ایران با روش های مختلفی انجام می شود. شامل:

 

لیپوماتیک

لیپوساکشن

لیزر لیپولیز

فوق العاده zed

بادی جت

 

روش لیپوساکشن در ایران چگونه است؟

لیپوساکشن روشی غیر لیزری است که در آن از امواج موسوم به امواج مادون صوت برای تأثیر بر بافت چربی اضافی بدن استفاده می شود و در نتیجه سلولهای چربی از هم جدا می شوند.

 

تأثیر امواج اینفراسونیک بر روی بافت چربی باعث مایع شدن آنها می شود ، بنابراین روش برداشتن چربی اضافی از بدن برای جراح آسان تر است. در واقع عملکرد امواج ذکر شده لرزش سلولهای چربی و سپس جدا کردن آنها است.

 

در عضوی که لیپوساکشن را انجام می دهد ، یک سوراخ به قطر 1-2 میلی متر ایجاد می شود ، پس از آن دستگاه از طریق سوراخ وارد چربی بدن می شود و با استفاده از امواج مادون قرمز بافت چربی را از بین می برد.

 

در ابتدا محلول نمکی ، که مایع نمکی است ، همراه با بی حسی موضعی تزریق می شود

 

به سلولهای چربی ، که باعث کاهش کبودی و تورم بعد از جراحی لیپوساکشن می شود.

 

در طی این روش ، جراح یک لوله را به بافت چربی وارد می کند. این لوله عملکرد جدا کردن ، آزاد سازی و در نهایت از بین بردن چربی با مکش را دارد.

 

در آخر ، چربی موجود در محلول بیهوشی از طریق همان برش برداشته می شود.

روش لیپوساکشن در ایران چگونه است؟

به طور کلی ، روش لیپوساکشن شامل مراحل زیر است:

 

مرحله یک - بیهوشی

داروها برای راحتی در هنگام لیپوساکشن تجویز می شوند. انتخاب بی حسی موضعی ، آرامبخش داخل وریدی یا بیهوشی عمومی بستگی به شرایط جسمی فرد و میزان چربی و مدت جراحی دارد که متخصص بیهوشی تصمیم می گیرد.

 

مرحله دوم؛ برش دادن

لیپوساکشن از طریق یک برش کوچک انجام می شود. ابتدا بی حس کننده موضعی رقیق تزریق می شود تا خونریزی و ضربه کاهش یابد. سپس یک لوله توخالی نازک یا کانول از طریق برش ها وارد می شود تا با استفاده از یک حرکت کنترل شده به جلو و عقب ، چربی اضافی نرم شود. سپس چربی اضافی با مکش یا سرنگ متصل به کانول مکش آسپیراسیون می شود.

 

مرحله 3: برش را ببندید

برش ها با نخ بخیه بسته می شوند و سپس لباس می شوند. لیپوساکشن روشی قدیمی است که با استفاده از برخی از دستگاه های مکنده ، چربی های اضافی موضعی را از بین می برد.

روش لیزر لیپولیز در ایران چگونه است؟

لیزر لیپولیز ، یک روش نسبتاً جدید و کم تهاجم برای از بین بردن سلولیت و چربی های محلی است. در طی این روش ، متخصص با یک پروب لیزر وارد بافت چربی می شود و آن را ذوب می کند. گرمای تولید شده در بافت چربی ، در حالی که بافت را ذوب می کند و تخلیه چربی را تسهیل می کند ، منجر به ایجاد پوست نرم در محل مکش نیز می شود.

 

یکی از مهمترین قسمتهای لیپولیز ، استفاده صحیح از مایع تیموسنتس است (که قبل از لیپولیز به چربی تزریق می شود) و دانستن حجم کافی مایعات در هر منطقه نیاز به تخصص پزشک دارد تا نتیجه مطلوب را بدست آورد.

 

نکته دوم پس از تزریق مورد نظر ، نوع دستگاه لیزر (کم توان و قدرت بالا) با طول موج مناسب است. پس از ذوب شدن سلولهای چربی ، لیزر باید به میزان کافی روی پوست قرار گیرد. این سلول های پوستی بیمار را تحریک می کند و کلاژن بیشتری ایجاد می کند تا پوست به مرور زمان به حالت اولیه برگردد و از افتادن آن جلوگیری کند.

 

منبع: 

https://iranhealthagency.com/lipomatic/