سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین چای و دمنوش های رژیمی

 

دمنوش رژیمی

چای و دمنوش های رژیمی چند سالی است که برای کاهش وزن مورد توجه قرار گرفته است و مردم از فواید کم نظیر دمنوش لاغری با خبر شده اند. همین امر نیز باعث شده تا ما در یک مقاله به صورت کامل بهترین چای و دمنوش های رژیمی را که به لاغری شما کمک می کنند را معرفی نماییم.

اگرچه همانطور که می دانید کاهش وزن و سوزاندن چربی ، نیازمند داشتن رژیم غذایی کم چرب سالم با ورزش روزانه می باشد که دمنوش های لاغری و رژیمی به اثر گذاری بیشتر آن کمک می کنند. در حقیقت ، بهتر است شیوه زندگی و عادات بد غذایی خود را تغییر دهید تا به وزن ایده آل خود برسید. و سپس از دمنوش های رژیمی زیر بهره بگیرید.

اکثر چای ها و دمنوش ها ؛ حاوی کافئین و پلی فنول ها می باشند که به دفع بیشتر آب از بدن کمک می نماید که باعث دفع نمک هایی مانند کلسیم ، منیزیم و پتاسیم از بدن می شود .همچنین به دلیل ایجاد یبوست در بدن توسط چای های حاوی کافئین زیاد باید در کنار آن ها از ملین ها استفاده کنید تا دستگاه گوارش شما را مختل نکنند. با دانستن این موضوع ادامه مقاله را بخوانید.

معرفی 10 چای و دمنوش رژیمی

در این مقاله قصد داریم تا 10 تا از بهترین چا های رژیمی را معرفی کنیم تا بیشتر با آن ها آشنا شوید.

دمنوش لاغری دکتر بیز

دمنوش لاغری دکتر بیز یک دمنوش رژیمی تخصصی محسوب می شود که توسط شرکت دکتر بیز تهیه و تولید شده است. این دمنوش جزو دمنوش های صادراتی کشور محسوب می شود و کیفیت بسیار بالایی دارد.

دمنوش لاغری دکتر بیز شامل موادی همچون چایی ترش ، زیره ، زالزالک ، قره قروت ، تخم کرفس ، چای سبز و ... می باشد که جزو مواد تاثیر گذار بر لاغری به شمار می روند. دوره این چای 40 روزه بوده بعد از 40 روز تاثیر بسیار خوبی در کاهش وزن می گذارد.

علاوه بر اینکه این دمنوش شرکت دکتر بیز اشتها را کاهش می دهد ، به چربی سوزی نیز کمک می کند که اگر ورزش کنید تاثیر بسیار مطلوب تری در کاهش وزن خود خواهید دید.

بر طبق گفته خود شرکت دکتر بیز ، اولین نوشیدنی استاندارد کاهش وزن دارای مجوز از سازمان غذا و دارو ، تولید شده در موسسه تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه جهاد به شمار می رود. و از شیوع بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کرده و از اکسیداسیون و تصلب شرایین جلوگیری می کند.

دمنوش لاغری نیوشا

دمنوش نیوشا یکی از دمنوش های مشهور لاغری می باشد که تبلیغات زیادی هم در سطح نت و فضای مجازی انجام داده است. و طبق گفته خودشان این دمنوش لاغری برای کسانی متناسب است که قصد کاهش وزن دارند . این دمنوش ها برای کسانی که به علت بیماری هایی همچون پرکاری تیروئید و ... دچار چاقی شده اند مناسب نمی باشد و برای استفاده از این دمنوش باید با پزشک مشورت نمایند.

چای لاغری نیوشا جزو با کیفیت ترین و محبوب ترین چای لاغری ایرانی محسوب می شود. و به دلیل اینکه چای به صورت کیسه ای عرضه می شود به راحتی می توان چای را درست کرد .

با اینکه بسیاری از مردم به قرص های شیمیایی بیشتر از دمنوش های گیاهی باور دارند. با این حال ، همه قرص های شیمیایی عوارض جانبی جدی روی بدن دارند و اثرات مخربی را بعد از مصرف طولانی بر بدن خواهند داشت. به همین دلیل چای ها و دمنوش های گیاهی به دلیل داشتن عوارض بسیار کم ، توصیه می شود.

دمنوش لاغری نیوشا نیز یکی از این دمنوش های بدون عارضه می باشد که اثر گذاری بسیار بالایی نیز دارد.

دمنوش لاغری دارچین و زنجبیل

دمنوش لاغری دارچین و زنجبیل یکی از دمنوش های موثر در کاهش وزن و لاغری می باشد. زنجبیل و دارچین جزو گیاهان و ادویه های پر فایده هستند که در چای ماسالا نیز موجود می باشند و تاثیر خوبی بر چربی سوزی دارند. مطالعات نشان می دهد که زنجبیل می تواند از چاقی و بیماری های مزمن جلوگیری کند و برای افرادی که به دنبال روش های گیاهی برای کاهش وزن هستند بسیار مناسب است.

مزاج گرم و به خصوص خشک می تواند لاغر کننده باشد ، این دو ادویه دارای طبع گرم می باشد.

دمنوش لاغری گل محمدی

این دمنوش علاوه بر اینکه برای کاهش وزن توصیه می شود فواید بیشمار دیگری نیز دارد که به سلامت بدن کمک می کند.

گل محمدی به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها در آن خاصیت ضدالتهابی دارد و به همین دلیل باعث کاهش وزن می شود. چای گل محمدی را می توان به عنوان جایگزین قهوه یا چای قرار داد. این چای به کنترل گرسنگی و کاهش وزن کمک می کند. گل محمدی بدن و سیستم گوارش را برای کاهش وزن سالم تقویت می کند. چای گل محمدی باعث رشد باکتری های خوب در سیستم گوارشی می شود و به عنوان یک داروی گیاهی برای درمان یبوست و اسهال استفاده می شود. چای گل محمدی ادرارآور  و به همین دلیل نیز عفونت های مجاری ادراری را کاهش می دهد.

دمنوش گل محمدی یکی از قدیمی ترین دمنوش های ایران می باشد که احتمالا مادرپزرگ های شما طرز تهیه ان را یاد دارند.

چای سفید برای لاغری

چای سفید یکی از دمنوش های رژیمی محسوب می شود که دارای فواید بسیاری بوده و به اندازه چای ماسالا اثر گذار می باشد.

چای سفید از همان چای سیاه و چای سبز می باشد با این تفاوت که زمان چیدن آن بسیار سریع تر است و برگ های جوان و تازه آن چیده می شود و به همین دلیل این چای سفید رنگ می باشد.

چای سفید تاثیر مستقیم بر لاغری و کاهش وزن دارد و به عنوان چای رژیمی شناخته می شود. چای سفید کمتر از چای سبز و سیاه اکسید می شود ، بنابراین کاتچین های بیشتری در آن یافت می شود. کاتچین موجود در چای می تواند متابولیسم را افزایش دهد. که به چربی سوزی اطراف شکم کمک می نماید.

چای بادرنجبویه

بادرنجبویه یک نوع چای گیاهی تسکین دهنده و آرامشبخش است که یکی از بهترین چای ها برای پاکسازی عمومی بدن محسوب می شود این چای دارای خواص بیشمار دیگری نیز می باشد .

بادرنجبویه عضوی از خانواده نعنا است و شباهت زیادی به نعنا دارد و تشخیص و تفکیک این دو گیاه شاید کمی دشوار باشد. خواص آن کاهش استرس ، بهبود خواب و تقویت پوست و مو گرفته و تا بهبود سیستم گوارش و ... ادامه دارد. تاثیر این چای به استفاده طولانی مدت آن بستگی دارد و به دلیل اینکه فواید بیشماری دارد می توان به صورت یک روز در میان از آن استفاده نمود تا بیماری های مزمن گوارشی را از خود دور کنید.

بادرنجبویه هضم غذا را تسریع می کند. آنتی اکسیدان های موجود در این گیاه جریان خون را تقویت کرده و سموم را از بین خارج کرده و هورمون های مربوط به شکم را کنترل می کند و به کاهش اشتها کمک می کند. که در نتیجه با کاهش وزن منجرب خواهد شد.

نوشیدن چای بادرنجبویه حداکثر دو بار در روز توصیه می شود و برای تهیه آن باید 5 گرم برگ سبز را در یک کتری چینی آب جوش ریخته و به مدت 15 دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد.

دمنوش جنسینگ

دمنوش جنسینگ یکی از دمنوش های پر خاصیت دیگر این موجموعه محسوب می شود که دارای فواید لاغری نیز می باشد از مهم ترین فواید دمنوش جنسینگ می توان به موارد زیر اشاره نمود.

جنسینگ متابولیسم را افزایش می دهد. جنسینگ به تعادل قند خون کمک می کند ، که بر انرژی و اشتهای شما تأثیر می گذارد. جنسینگ مقوی بدن است که انرژی روحی و جسمی را تقویت می کند ، استرس جسمی و روحی را متعادل می کند ، با سرماخوردگی و آنفولانزا مبارزه می کند و قدرت و حافظه را تقویت می کند. اینها چند فایده مهم جنسینگ به شمار می رود که به آن ها اشاره نمودیم.

جینسنگ در انواع مختلف در بازار یافت می شود مانند کپسول ، نوشیدنی های انرژی زا ، پودر و چای که بیشترین استفاه را دارد. برای تهیه چای جنسینگ باید 5-6 قطعه ریشه آن را در آب گرم بجوشانید و اجازه دهید دم بکشد. برای تهیه ان از پودر جنسینگ نیز می توانید استفاده کنید به این صورت که ابتدا باید آب را بجوشانید و به آن یک قاشق چای خوری سر پر پودر جنسینگ اضافه کنید و بعد از 5 تا 10 دقیقه چای را صاف کرده و در صورت تمایل می توانید عسل یا لیمو اضافه کنید.

جنسینگ در بسیاری از افراد اشتها را کاهش می دهد و بر افزایش چربی سوزی اثر می گذارد.

دمنوش لاغری مریم گلی

دمنوش مریم گلی نیز برای کاهش وزن موثر می باشد ، این گیاه نیز از تیره نعنا بوده و مشابه بادرنجبویه می باشد.این گونه بسیار متنوع است و می تواند در مناطق خشک و صخره ای رشد کند. مریم گلی یک گیاه دارویی بسیار مهم در طب سنتی و مدرن است که در سراسر ایران کشت می شود.

این گیاه دارویی به دلیل داشتن فیبر در ترکیب خود می تواند در رفع و بهبود بسیاری از اختلالات گوارشی اثرگذار باشد. خاصیت ضد نفخ بالای آن که به عنوان گیاه ضد نفخ شناخته می شود ، نیز در کاهش مخاطرات گوارش بسیار موثر خواهد بود.

دمنوش لاغری بابونه

دمنوش لاغری بابونه یکی از محبوب ترین چای های رژیمی محسوب می شود که خاصیت کاهش وزن بسیار مطلوبی دارد این چای در کاهش اشتها بسیار موثر بوده و می توان آن را همره با چای ماسالا رژیمی قرار داد.

چای بابونه در از بین بردن چاقی و کاهش اشتها موثر است. چای بابونه به تنهایی باعث کاهش قابل توجه وزن نمی شوند ، اما اگر با رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم ترکیب شوند ، چربی ها را به طور موثری سوزانده و تناسب اندام شما را فراهم می آورد.

چای بابونه ، منبع غنی آنتی اکسیدان های مختلف است و همین امر نیز باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان های مختلف می شود.

برای تهیه نوشیدنی چای بابونه ، 1 قاشق چایخوری بابونه را در یک فنجان آب جوش بریزید و روی شعله غیر مستقیم قرار دهید ، بعد از 10 دقیقه آماده است ، صاف کرده و بنوشید. اگر می خواهید برا خانواده درست کنید به تعداد افراد خانواده یک قاشق درون قوری ریخته و اجازه دهید دم بکشد.

دمنوش قهوه سبز

دمنوش قهوه سبز آخرین نوشیدنی رژیمی می باشد که معرفی می کنیم ، قیمت قهوه سبر خیلی از قهوه رست شده ارزان تر می باشد و فواید سلامتی بیشتری نیز نسبت به آن دارد.

با اینکه قهوه رست شده نیز بر کاهش وزن و افزایش متابولیسم بدن اثر می گذارد اما مصرف قهوه سبز اثرات بیشتری در کاهش وزن خواهد گذاشت.

پزشکان معتقدند که قهوه سبز غنی از کلروژنیک اسید و پلی فنول است که دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد و بنابراین به کاهش فشار خون و کاهش وزن کمک می کند.

در حقیقت ، قهوه سبز با افزایش عملکرد متابولیک باعث کاهش وزن می شود. و همچنین باعث کاهش اشتها نیز می شود که جلو پرخوری افراد چاق را خواهد گرفت.

علاوه بر این ، قهوه به دلیل داشتن کافئین می تواند تا حدودی متابولیسم بدن را افزایش دهد. همین افزایش متابولیسم باعث افزایش چربی سوزی شده و تاثیر خوبی بر کاهش وزن می گذارد و به همین دلیل دمنوش قهوه سبز را جزو دمنوش های رژیمی طبقه بندی می کنند.